söndag 22 mars 2009

Biltvätt

Igår när Jonas och jag skulle iväg till Swedala Outlet svängde vi in om OKQ8 för att tvätta min bil och tanka. När jag ska tvätta min bil är jag alltid sjukt sugen på att ställa bilen i tvättomatkön och sedan gå in och köpa tvätten så sparar man tid och kommer kanske före någon annan. Men sån är inte jag. Den som köper sin biltvätt före mig ska givetvis tvätta sin bil före mig också. Så Jonas och jag promenerar in på macken, köper biltvätten, går ut och sätter oss i bilen för att köra fram till tvättomatkön. Vad ser jag då?? Jo, en gubbe ställer sin bil snyggt och prydligt i tvättomatkön och går sedan in på macken för att köpa sin biltvätt! Jag blir ganska irriterad på sånt betéende eftersom jag, som jag skrev tidigare, anser att man tvättar sin bil efter när man har köpt sin tvätt. Bilen framför gubben kör in i tvättomaten och eftersom gubben inte kommit tillbaka ännu kör jag och ställer mig framför honom. När gubben kommer tillbaka ser han ju detta och tycker att han ska tvätta före mig. Jag svarade bara att jag köpte min tvätt före honom varpå han replikerar "jag var bara inne i butiken och tittade". Eller hur. Det syntes lång väg att han ljög men jag orkade inte bråka med honom utan sade bara åt honom att "då får du köra in framför mig". Jag blir så irriterad. Oavsett om han nu ljög eller inte så har han lämnat sin bil och om det blev ledigt tidigare, skulle jag då sitta och vänta tills han kom tillbaka? Jag tror inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar