fredag 28 augusti 2009

Mac Donald's

Eftersom Jonas slutade tidigt idag bestämde vi oss för att ta bussen in till stan och kolla läget där. Jag hade dessutom fått ett vykort från Stadium där de meddelade att jag hade bonus på mitt Stadiumkort:



Denna uppmaning att inte låta 54 kr bränna inne fick mig på fall direkt. Vad kan jag fynda för 54 kr? Framsidan av ett träningslinne? Sedan kom jag på att ofta har ju Stadium träningslinnen för 99 kr och då behöver jag ju bara betala ca 50% av ursprunglig kostnad. Nåväl, väl inne på Stadium hittade jag ingenting i alla fall. Men jag har ju ända till på söndag på mig.

Efter att vi knatat runt på Stadium, Akademibokhandeln och Åhléns kände jag att jag behövde gå på toa. Sagt och gjort, in på Mac Donald's på Gustav och väl framme vid toaletterna möts jag av denna lapp:



Visst är det härligt när man översätter från svenska direkt till engelska. Inte många rätt här inte. "Att använda toaletten", Varför "borde" dörren vara stängd? Hur många femkronor ska jag stoppa in?

Väl inne på toaletten sitter det som på de flesta toaletter på Mac Donald's en lapp med när personalen senast städade toaletterna. 16.30 (vilket var det klockslag jag var där inne) var slarvigt ditklottrat och en signatur. "Säkrast att jag klottrar dit min signatur så inte chefen gnäller på mig" har säkert den anställde tänkt och skyndat sig bort så fort som möjligt. Fläkten av urin som mötte mig när jag öppnade dörren gjorde att jag inte heller kunde komma därifrån fort nog ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar