fredag 28 augusti 2009

Malmöfestivalen

Jonas och jag var givetvis en dag på Malmöfestivalen. Vi åkte egentligen in till stan för att kolla runt i butiker men passade på att äta lunch på Gustav. En lunch för två personer med dricka till för 70 kr är inte illa =) Den var visserligen inte så stor men man blev mätt för stunden i alla fall. Sedan gick vi en runda på stan. Jonas hittade ingenting men jag hittade en skotskrutig kjol på Lindex för 299 kr. Jag vet inte hur länge jag har varit på jakt efter en sådan kjol... Förmodligen ända sedan jag var 10-11 år och min farmor hade köpt en till mig. Ni vet ju hur äldre människor är, köper kläder så att man kan växa i dem *suck* en skotskrutig kjol var högsta mode när jag var i 10-11-årsåldern. När väl kjolen passade (när jag var 13-14) var den ju inte modern längre. Nåväl, nu har jag en och eftersom jag inte planerar att gå upp eller ner i vikt så kommer jag att kunna använda denna snygga kjol hela hösten. När den inte är modern längre får den ligga i garderoben till nästa gång, då ska den fortfarande passa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar