fredag 28 augusti 2009

Teaterbåten - The Show Boat 15/8

Den 15 augusti fyllde Jonas far år, så även min morbror men då Lennart fyllde 65 och bjudit oss på Operan i Malmö blev det honom vi uppvaktade. Vi tog bussen ner till Trelleborg vid lunchtid, som vanligt somnade jag på bussen så Jonas fick väcka mig när bussen rullade in på Övre. Vi gick hem till Jonas föräldrar och där bjöds det på finelunch och efterrätt också minsann. Sara och Peter hade fixat barnvakt till Annie så de var också med. På eftermiddagen åkte Jonas och jag bil med Sara och Peter in till Operan, Cecilia och Lennart tog bussen, så sammanstrålade vi utanför Operan. Vi stod en stund och betraktade de andra människorna som också var på plats för premiären av Teaterbåten. Vi stod och gissade vem som var recensenter för olika tidningar, man tror ju att man kan gissa sig fram till sånt, men vi hade förmodligen alla fel. Dock är det fantastiskt vad folk kan ta på sig när det är premiär, rosa skjorta med illgrön slips är ett exempel. Å andra sidan tittade folk säker lika mycket på oss =)
Teaterbåten började kl 18 och efter en fantastisk första akt gick vi för att äta snittar och dricka champagne i pausen. Detta har jag aldrig gjort förr och det var en upplevelse i sig. Man känner sig som en kändis nästan då alla andra, som inte har beställt något, står och tittar på en när man äter och dricker. Andra akten var minst lika bra som första och ensemblen från Sydafrika fick applåder om och om igen efter att föreställningen var slut. Tack så mycket för att vi fick se Teaterbåten, Lennart =) Jonas och jag tog bussen hem och ramlade i säng runt 22.30. En härlig kväll!


Blåskjortor?


Denna p-plats såg vi när vi skulle parkera bilen.
Är det gratis parkering för alla som gillar kultur eller hur menar de?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar