söndag 14 november 2010

En dag i Stockholm

Japp, har varit i Stockholm (igen). Denna gång var det för klubbtävling (igen) i Husby ishall. Jag hade fyra åkare med mig och det gick ganska bra för dem. Bästa resultatet var en andraplats i klassen Ungdom B13. Men fjärdeplatsen i Junior B2 var inte så illa den heller. Annars var det en åttondeplats (av 9) i Junior B1 också och samma placering i Ungdom B15:2 (av 16).

Bild från när vi var i Nacka för tre veckor sedan.

Gittan design var på plats på tävlingen och sålde konsåkningsattiraljer. Jag blir sjukt sugen på att köpa en massa grejer till håret så fort jag ser sånt, men jag höll i plånboken och lät åkarna shoppa loss istället.

En grej som jag har tänkt på de senaste tävlingarna är hur vissa tränare behandlar sina adepter, såväl innan åkarna ska åka sina program som då de är färdiga. Det är minst sagt ett ... intressant betéende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar