fredag 12 november 2010

Sjukt nyfiken!

Om ni läser Jonas senaste inlägg på sin blogg står det att han köpt presenter till mig. Alla som känner mig vet att jag blir sjukt nyfiken när det vankas presenter. Jag blir till och med nyfiken när presenter är till andra än mig själv. Jag kan till och med bli nyfiken på presenterna när det är jag som ger bort dem till någon annan =) Lite knäppt, men det är ju så himla skoj! Tror ni att jag gillar julen då? Jo, det gör jag. Men där är det faktiskt inte julklapparna som lockar utan allt annat. Julpynt, julljus, adventspyntande, julgranshandlande och LUCIA! Jag var lucia på Pilevallskolan i Trelleborg när jag gick i sjätte klass så jag behöver inte vara det fler gånger. Jag har inte sett något om Leksands lucia men nu ni vet att ni inte behöver anmäla mig som det i alla fall.
Bild lånad här.

Jonas har även handlat saffran så här ska bakas lussebullar när han kommer hem! Härligt, kan nästan känna doften av nybakat redan nu. Å andra sidan känner jag den doften varje vecka. Denna vecka blev veckans bröd bakat på dinkelmjöl, det var en riktig höjdare måste jag säga. Supergott och det blev mer jämna bröd än när de görs på rågsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar