onsdag 23 februari 2011

Fågelkvitter

Det är riktigt vackert vinterväder i Leksand för tillfället. Lite lätt snöfall om nätterna så det är ett gudomligt vackert vinterlandskap när man går till Arenan på morgonen och solen strålar från en blå himmel så man blir alldeles bländad. Och fåglarna kvittrar som bara den. Om det inte vore för att det är 15-20 minusgrader och att det faller lite snö var och varannan dag eller natt så hade jag också trott att det var vår. Men det är det inte så varför kvittrar fåglarna? Det känns lite märkligt eftersom fåglarna kvittrar i Skåne när snön är borta men aldrig så länge det är snö. Fåglar verkar inte vara de smartaste djuren, eller så är det just det de är. Våren är kanske på väg och ingen blir gladare än jag om så vore fallet. Det skulle vara Jonas, han är ännu mer för sol och värme än vad jag är. Jag ska ta med mig kameran ut i eftermiddag och fotografera lite så att ni får se hur här ser ut. Det är otroligt vackert kan jag lova!

23 februari idag och Håkan fyller år. Grattis!

1 kommentar:

  1. Du har rätt i söndags kändes det som vår så länge man håll sig inomhus eller åkte bil. Man förleddes att tro att det var vår fast att det var -5. Det var något med ljuset och fåglarna.

    SvaraRadera