torsdag 3 februari 2011

Blixtvisit och Plinky

Jag var på blixtvisit nere i Skåne i tisdags, nattåget måndag kväll från Leksand/Stockholm, anlände i Malmö tisdag morgon och sedan var det nattåget mot Stockholm tisdag kväll och hemma i Leksand onsdag förmiddag.

Som ni säkert visste, eller i alla fall hade kunnat gissa, finns det inga Metro- eller City-tidningar i Leksand så man passar på att läsa lite snabbnyheter när man är på Stockholms central =) Det var till och med intressant läsning i Metro igår morse. Eller, intressant och intressant, jag blev tipsad om en sida man kan bli medlem på som varje dag tipsar en om ämnen man kan skriva om när blogginspirationen är bortblåst.

Sidan heter plinky.com och jag blev medlem idag. En bra sida med bra tips och lite intellektuellt utmanande förslag på vad man kan skriva om. Lite exempel är att man ska skriva ner de låtar man spelat sönder men som man gillar i alla fall, vilken som var ens favoriträtt när man var liten, vilken maträtt man gillar att laga även om man inte är kock.

Sista förslaget tyckte jag var lätt att skriva om. Jag är absolut inte kock och jag gillar inte att laga mat om jag inte har sällskap vill säga, då kan det vara ganska kul. Men däremot gillar jag att baka. Det tycker jag alltid är skoj, i alla fall när man väl har fått fram ingridienserna och man satt igång med uppgiften. Jag är lite seg i starten men sedan går det som en dans =) Om jag brås på min farmor som jobbade på bageri/konditori när hon var ung eller min mor som också gillar att baka, det vet jag inte. Lite från båda kanske. Min farmor var fenomenal på att baka drömmar och andra goda kakor, min mor bakar väldigt gott bröd. Jag däremot är bra på både kakor och bröd! I alla fall tycker jag det =)

1 kommentar:

  1. Hej Li!

    Visst gick hälsningen fram! Tack! Katarina var däremot oändligt besviken över att de hoppat för många grodhopp på off icen innan, för när de kom på isen var hennes lår trötta och hon kunde inte visa dig hur duktig hon blivit :-) På de senaste träningarna har hon tydligen hoppat dubbel Salchov och det är hon så nöjd med.

    Kram fr Karin

    SvaraRadera