fredag 8 juli 2011

Diplomerad och licensierad

Som jag nämnde i mitt förra inlägg var jag två vändor på Bosön med bara två veckors mellanrum. Anledningen var att jag sedan slutet av april har gått en idrottscoachutbildning med SISU där. Så numera är jag diplomerad coach! Det var en fantastiskt bra kurs och jag känner att jag verkligen kommer att ha nytta av den =) Någon som vill bli coachad ;)

I veckan fick jag hem min tränarlicens i och med att jag klarade Svenska Konståkningsförbundets tränarutbildning steg IVB i maj månad i år. Så nu har jag högsta utbildningen man kan ha som konståkningstränare i Sverige. Självklart kan man alltid utbilda sig mer så det var lite därför jag gick coachutbildningen och nästa utbildning jag vill gå är elittränarutbildningen med SISU, även den på Bosön. I höst blir det Convention med Svenska Konståkningsförbundet plus att jag samma helg kommer att gå Kurs för kursföreläsare så att jag kan hålla i konståkningstränarutbildningar från grundkurs upp till steg II.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Härligt att du håller dig på topp i allt du gör :-)

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Snyggt jobbat. Grattis till båda utbildningarna.Elittränarutbildningen med elittränare som föreläser tror jag stenhårt på. Du vet vem jag gillar, tack för autografen Du fixade till mig.

    SvaraRadera