tisdag 5 juli 2011

Tjohej!

Det var ett tag sedan, men jag har varit rejält upptagen de senaste veckorna. Två dagar på Bosön (16-17/6) följdes upp av en vecka på Gotland (Skateisland) och direkt efter att jag kommit hem från Gotland, lagom till Midsommar, kom mina föräldrar, min kusin och hans pappa upp till Leksand för att fira midsommar med Jonas och mig i Leksand. Så flera dagar blev fyllda med innehåll ;) Vi var i Gropen och tittade på majstångsresandet, tyvärr har jag inga bilder men min mor tog ett flertal så kan kanske få lite bilder av henne? Midsommardagarna följdes direkt av tre dagar på Bosön (igen) och jag kom hem igen i fredags. Sedan i fredags har Jonas och jag städat och fixat med lägenheten, gått promenader, lekt med Daniil och slappat en hel del. Faktiskt väldigt skönt. Och idag fylls dagen med innehåll igen, Jonas bror med sambo kommer och hälsar på ett par dagar. Välkomna!

Även om jag inte haft tid att skriva i min egen blogg har jag ändå tagit mig tid att läsa de bloggar jag följer och här kommer ett tips: Superficial ragdoll. Hon skriver roligt och träffsäkert och inte alltför sällan skrattar jag högt. Idag har hon skrivit om vad som händer med döttrar om de växer upp i ett pedantiskt hem. Bli inte avskräckta av den första meningen som innehåller ordet inredningsporr.

2 kommentarer:

  1. Visst har vi foton tagna vid resningen av majstången i Gropen. Kul att fira midsommar i Leksand. Har man inte varit där tror man inte att det är ett evigt firande veckan lång. Helt ok att bo på Leksand strand, avstånden är små i Leksand.

    SvaraRadera
  2. Avstånden i Leksand är som avstånden i Lund, 10 minuter till allt ;)

    SvaraRadera