söndag 10 juli 2011

Vägen till Avonlea / Road to Avonlea

I ett inlägg i maj månad berättade jag om mitt intresse för serier som handlar om det förra sekelskiftet (http://li-amadeus.blogspot.com/2011/05/fran-lark-rise-till-candleford.html). Jag nämnde Vägen till Avonlea som min kompis och jag alltid tittade på en eftermiddag i veckan. Eftersom min kompis mamma arbetade oregelbundet fick vi ibland uppdraget att spela in avsnitten till henne så hon kunde titta på dem i efterhand. Jag minns att man oftare spelade in tv-program under min uppväxt än vad man gör idag. Förmodligen för att det mesta finns på nätet numera och många kanaler har play-funktion på sina hemsidor. Eller så beror det bara på att vi inte har en inte har en inspelningsbar dvd-spelare ... I vilket fall som helst så har jag lyckats få tag i hela första säsongen av Vägen till Avonlea =) så kul! Lite tur att det är ostadigt väder idag med regn och sol om vartannat, här ska kollas på tv-serie =)

Bild lånad härifrån.
Visst för bilden tankarna till Sound of Music-affischen? The hills are alive, with the sound of music ... =)

1 kommentar:

  1. Samma kompis ingifta morbror berättade att deras hund inte tål ledmotivet till Från Lark-rise till Candleford, den ylar...

    SvaraRadera