onsdag 21 september 2011

Istider

Nu är jag ganska trött på att Leksands IF Konståkning inte får tillräckligt med tider i Tegera Arena och LRF-hallen. Inte nog med att det inte är tillräckligt med tider, tiderna vi får ligger alldeles för tidigt på eftermiddagen för att åkarna ska kunna hinna dit! De senaste veckorna och ett par veckor framåt har vi följande tider:

må 14.30-16.20
ti 14.30-16.20
on 19.00-22.00
to 14.30-16.20
fr 14.30-16.20
sö 08.00-09.50 (09.00-09.50 har vi skridskoskola)

Vem kan träna dessa tider? Vi har åkare som kommer från grannkommunerna Rättvik, Borlänge, Bollnäs och Vansbro plus att vi ju har åkare från Leksands kommun i byarna runt omkring Leksand (Tibble, Rönnäs, Insjön, Gärde).

Eftersom vi inte får tillräckligt med istider så tycker jag att vi kan få en egen ishall. En ishall med bra ljudanläggning, hoppsele, dans/off ice-sal, 2-3 omklädningsrum och lite förrådsutrymmen. Vi behöver bara ha läktare på en sida i ishallen. Är det för mycket begärt?

2 kommentarer:

  1. Hej du! Såg att du kommenterat på Linns blogg. Glöm inte titta in på min, corallinutrition.blogg.se
    Jag läser idrottsnutrition nu, riktigt skoj! Jag är klar i januari, så om du behöver hjälp med dina åkare så är det bara att höra av sig! En föreläsning kanske? Jag minns att det inte fanns något av det alls när jag tränade som mest!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Det är andra gången min välskrivna kommentar inte skickas. Nöjer mig med att säga skittider och hur kan hockeyn ha mage att dela ut de sämsta tiderna vecka efter vecka och själv ta de bästa. Det är 2011 och jämställdheten verkar vara långt borta. Skaffa fram en egen ishall till konståkningen nu när kommunen gett bort de två som finns till hockeyn.

    SvaraRadera