fredag 23 september 2011

Testtagning i Leksand

Vid lunchtid igår hämtade jag domare Harald på stationen i Leksand och vi åkte upp till Tegera Arena där vi åt lunch, riktigt trevligt. Jag gick på isen kl 14 för att göra program till två åkare och Harald var där och tittade för att hjälpa dem lite grand. Han tittade på deras program och även basictester. Harald gillar verkligen åkarna här i Leksand och en annan sak som gjorde mig nöjd var att han gillade programuppläggen, plus i kanten till mig. Nu har jag bara ett program kvar som måste bli klart denna vecka i och med att alla våra B-åkare (utom vår minior) tävlar i Stockholm nästa helg. Sedan har jag två åkare till som ska ha nya program som ska göras och bli klara under nästa vecka. Deras tävlingdebut för säsongen är inte förrän i vecka 44, men det vore skönt att ha dem klara så snart som möjligt.

Under eftermiddagen var det testtagning och i och med den fick vi två nya tävlingsåkare i och med att grundtest fri klarades =) Det var fler som klarade sina tester, basic 1 för en åkare och basic 2 för två andra. För de övriga spökade nerverna, men det är så det är. Tester är värre än tävlingar tycker de flesta.

Våra tre äldsta tjejer provdömde och i och med det har nu två av dem sin licens för att kunna döma stjärntävlingar. Jippy!

Tidningsnotis:

I förra veckan arrangerade Leksands IF Konståkning testtagning för konståkare i Norra Svealands distrikt. Konståkare från Leksand, Borlänge, Bollnäs, Gävle och Hudiksvall var på plats och testade upp sig inför tävlingssäsongen. Testtagningarna är till för att konståkarna ska få tävla och även indelas efter ålder och kunskapsnivå på tävlingar.

För Leksands del innebar resultatet två nya tävlingsåkare, Emelie Björk och Selina Nilimaa. Borlänge KK har efter torsdagens testtagning också en ny tävlingsåkare, Wilma Haglund. Moa Lindgren, också från Borlänge, testade fritest 4 och blev godkänd. I och med det är hon numera ännu en junior i högsta tävlingsklassen A i Norra Svealands distrikt.

Alva Sjöberg, Kajsa Lendahl och Emma Broberg från Leksand klarade också sina tester.

4 kommentarer:

  1. Tack :D Det kändes så underbart att få klara det :D

    SvaraRadera
  2. Nervös mor vid varje testtagning26 september 2011 kl. 23:05

    Varför en tävling är endast en gång - resultatet kan inte förbättras. Testa kan man göra fler gånger.

    SvaraRadera
  3. Japp! Helt sant =) Plus att jag tycker att man ska ta chansen när den dyker upp. Själv fick jag ju aldrig testa upp så länge vi hade Kristina. Det var ju först när vi hade Olga som jag fick testa, även om jag aldrig klarat 2Lz. Men jag fixade ju fri 4 på första försöket och blev till sist A-åkare jag också =)
    //Li

    SvaraRadera
  4. Som tränare skall man inte ha tydliga favoriter iaf inte på bekostnad av andra idogt tränande adepter. Synd Du inte flyttade tidigare till MKK som jag ville. Robert var bra men han kom för sent för att Du skulle bli riktigt bra och som konståkare räcker inte näst bäst. Men det goda är att Du lärde Dig massor hur man skall vara en bra tränare och se alla åkre på isen.

    SvaraRadera