måndag 23 april 2012

Instruktörsutbildning grund

I helgen höll jag i min första instruktörsutbildning! Det var grundkursen för konståkningstränare och 16 ungdomar från olika föreningar i distriktet deltog. Jag har varit sugen länge på att få hålla i utbildningar och när det nu äntligen blev av så gick det fantastiskt bra =) Att döma av utvärderingarna så var deltagarna också nöjda. Den bästa kommentaren kom från en 15-årig tjej som skrev "det känns också som att den (utbildningen) har gjort att jag känner mig tryggare i mig själv som tränare". Flertalet skrev att de ville att utbildningen skulle varat längre än de två dagar vi hade (!). Så roligt! Jag hoppas verkligen att jag kommer att få hålla i fler utbildningar, får se till att jag hamnar i SKF:s kalender under "kursföreläsare".

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att det uppskattades! Jag är inte förvånad :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis gumman, Någon nytta skall Du väl ha av Din långa lärarutbildning. Kul att kursen uppskattades, hoppas det blir fler tillfällen att hålla i kurser. NSK är ett stort distrikt.

    SvaraRadera