måndag 9 april 2012

"Nätjättarna vill veta allt om dig"

Artikel publicerad under "kultur och nöjen" på DN:s hemsida. Efter att ha läst den vet jag inte om det var ett nöje direkt. Jag har visserligen facebook, men bara för att en kompis rekommenderar något åt mig så är det inte så att jag kommer att lita på det. Jag är en person som så långt det går vill ha oberoende källor som jag kan lita på. Därför är jag för att vi betalar tv-licens, då finns det någon form av koll att det jag vill titta på är bra. Nu är inte SVT oberoende, men det känns ändå bra att programmen genomgått en viss granskning och det av flera personer (hoppas jag). Inte för att alla program på SVT är någonting jag vill se, men jämför man med tv3, kanal 5 eller sexan så vinner SVT i 9 fall av 10. Samma sak vad gäller vilka böcker jag ska läsa. Jag läser i princip aldrig böcker som ligger på någon topplista. Jag kollar upp flera olika recensioner innan jag köper en bok. Verkar det vara vettigt och det är personer som har någon form av utbildning, så litar jag på att det är kvalitetslitteratur. Därmed inte sagt att jag inte kan läsa något som är på någon topplista, men oftast gör jag det inte. Den senaste bok jag läste var dock efter rekommendation av Karin (en av mina fd åkares mamma). Nu minns jag självklart inte titeln, men det var en malmöit till författare som skildrade sitt yrkesliv med tillbakablickar. Den kan jag rekommendera och den är rekommenderad av en vän. Karin har dock inte facebook! =)

1 kommentar: