torsdag 1 januari 2015

2014 i bild och text - januari till juni

Januari
Från Din Lokaltidning:
- reportage om Brinkaskäret, 2014 års första tävling

Dubbdäck till cykeln, en födelsedagspresent från Jonas då jag cyklat och ramlat den 5/12-2013. Cyklade säkert till och från jobbet resten av vintern.

Från Din Lokaltidning:
- minirapport inför OS i Sotjij 2014

Februari
Vi fick nya köksluckor och tapetserat i köket

Alla hjärtans dag-fika och tulpaner

Bild från Svea cup-finalen och klubbtävlingen i Leksand.
På bild: Sandra, Stina, Molly och Elin ♥

Daniil är alltid ett populärt bildobjekt för mig, men så är han kanske världens finaste katt-skatt ♥


Mars
Gustav Adolfs torg i Malmö. Axel och jag var nere i Malmö och tävlade i interclubtävlingen Skate Malmö. Riktigt roligt och Axel och jag minns väldigt väl busschauffören på en av de bussfärder vi tog från Gustav till Isstadion.

Fastlagsbulle är ett måste, minst en varje år.

Snödroppar i Trebo från en av Jonas och mina promenader.

Sol på balkongen och snön smälte. Bilden tog jag på en av de fina vårdagar då jag var hemma medan Jonas var på jobbet. Mest för att retas då han var tvungen att vara inomhus.

SKF-troféen i Östersund. Axel låg etta efter kortprogrammet, men fick se sig slagen i långa med ett par tiondelar så han slutade på en andra plats. Men en andraplats är inte fy skam och Axel slog personbästa på personbästa under hela säsongen 2013-2014, så även i SKF-troféen alltså.

April
Daniil i sin pöl ♥

Bild från tidningen som jag direkt skickade till min mor och hon beställde kvickt fyra biljetter.

Jonas och jag inhandlar blommor för att plantera i balkonglåda och krukor till altanen.

Vi lärde Daniil att ta selfies, utan selfiepinne.

En av många fina middagar i vårt vardagsrum.

Vissa lördagar bakar jag scones till frukost till Jonas och mig. En av många frukostbilder jag har en tendens att ta och lägga ut på instagram.

Läste en av mina födelsedagsböcker, denna från Cecilia och Lennart. En väldigt kort roman, men jag njöt av varje sida och lärde mig dessutom något nytt.

Redan i april kunde vi börja äta på altanen. Våren och sommaren 2014 bjöd på fantastiskt väder och detta är bara en av många middagar utomhus.

Visdomsord från Drömbokhandeln.

Ur en artikel som jag läste på mobilen. Tog bilden och lade ut på instagram för att andra också skulle ta del av en av artikelns budskap. Jag gör gärna det om saker jag läser, allt som oftast när någon sätter ord på mina egna tankar.
Blomsterbad är vad våra blommor får vara med om ca en dag i veckan. Orkidéen fick jag i födelsedagspresent i januari 2013, övriga blommor var nyinhandlade från Ikea.

Brinka tränade eftersäsongsträning i Gävle, här en bild på åkarna när de värmde upp.

En bild på mina favoritkillar ♥

I maj röstade vi till Europaparlamentet, Sverige var i chock över SD:s framgångar, som dock blev än större i september.

Jonas och jag konsumerar en hel del tv-serier, detta en bild från introt till Mad Men som vi såg sista säsongen av under våren 2014.

Jonas och jag tog bort trädäcket på framsidan och lade singel istället. Blev så mycket ljusare, tyvärr ingen före-bild.

Vår trädgård, bild tagen från balkongen en av de många dagar jag satt där och jobbade.

NSK delar varje år ut stipendium till konståkare i distriktet sedan 3 år tillbaka. Varje år har jag haft en åkare som fått stipendium:
- 2012 Hanna från Leksand
- 2013 Axel från Brinka
- 2014 Alice från Brinka

Jag klippte håret kort.

Reportage från Din Lokaltidning från vår dansdag. Jag skickar regelbundet in artiklar till tidningen om de aktiviteter klubben arrangerar eller deltager i.

Juni
Daniil myser i soffan.

Present från en åkare som tack för vårens träningar.

Jag har de senaste somrarna varit tränare på Skate Island på Gotland. Bilden ovan är på två av mina åkare och utlagd på instagram med texten "Slitigt i Slite". Ja, jag är svag för ordvitsar =)

En artikel från Språktidningen om jag inte minns fel. Rubriken fångar hela budskapet.

En av många selfies jag skickade till Jonas under mina två veckor på Gotland.

En av inte lika många selfies Jonas skickade till mig när jag var på Gotland.

Bild från gatan i Slite där tränarvillan ligger. Minns aldrig gatunamnet när jag tänker på det, men kommer ihåg det varje sommar när jag landstiger på Gotland och minns det under de två veckor jag spenderar där. Lite lustigt hur hjärnan fungerar.

En av många presenter från yngre åkare som jag tränat i Slite. Marianne-asken är så klart från mina finska småtjejer ♥

Jonas åkte ner till Skåne under tiden jag var på Gotland, här en bild på Cecilia som han skickade till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar