fredag 24 april 2009

Sjukt dålig uppdatering

Godmorgon alla =) Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera min blogg den senaste tiden. Vet inte riktigt varför men kan ha att göra med att jag känt mig allmänt trött den senaste tiden, troligtvis på grund av min pollenallergi, sover inte alls bra om nätterna och vaknar ibland av att ögonen varat igen sig. Jag tänkte att jag skulle bli bättre bara jag började med min Pulmicort... Jag har visserligen blivit bättre rent andningsmässigt men ögonen är inte bra så jag får väl ta och börja med mina allergitabletter i alla fall *suck*

I vilket fall som helst så hade mina åkare off ice igår, de fick springa ett varv runt dammen i Pildammsparken, första joggingrundan för dem för i år. En runda på 1,5 km så det var inte så långt. Tidigare säsonger har inte tiderna för mina åkare varit särskilt bra, nästan ingen av dem har haft en tid under 10 minuter. Igår däremot blev jag alldeles chockad! Alla åkarna sprang in på tider under 10 minuter =) Den första (min yngsta som är född 1998) kom in på 07.49 (och sedan sprang resten in kontinuerligt under nästföljande minuter så de sista sprang in i mål på 09.31. Måste tillstå att jag är riktigt nöjd med dem och att en av anledningarna till de bra tiderna måste varit de senaste veckornas hopprepshoppande på off ice-träningarna. Det är lika bra vi fortsätter att hoppa hopprep så får vi se om tiderna kan bli ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar