måndag 26 oktober 2009

David Guetta på Slagthuset

Jonas och jag var ju, som jag berättade att vi skulle, på Slagthuset i fredags för att se David Guetta live. Det var bland det mest kaotiska jag varit med om!

När vi kom fram till Slagthuset hade man satt upp kravallstaket som alla skulle trängas i. Folk knuffar, skriker och har sig så att man knappt kan hålla sig stående. Sedan när man väl kom fram och släpptes in var vakterna allmänt otrevliga, väl inne på stället skulle vi hänga in våra jackor i garderoben. Ännu mer kaos! Folk trängs hit och dit och när man väl kommer fram för att lämna sin jacka visar det sig att garderobspersonalens disk stod på hjul så att de kunde inte ta emot jackorna då de var tvungna att stå och hålla fast disken för att folk knuffades hela tiden. Att de sedan endast hade en kassa för att kunna ta emot betalningen gjorde ju inte att det gick snabbare precis.

På dansgolvet kryllade det av minderåriga och det är inte speciellt kul när man själv är 27 och åldersgränsen var 18. Jonas mötte en av sina före detta elever som definitivt inte var 18, vakterna kollade inte leg på folk med andra ord. Det faktum att vakterna inte kollade leg på folk innebar dessutom att det raglade omkring minderåriga på dansgolvet, de i baren kollar ju inte leg på folk utan säljer sprit till alla. Egentligen borde man polisanmäla arrangören!

Jonas och jag lämnade stället strax efter 1 och då hade David Guetta inte ens börjat spela! I vilket fall som helst var det ännu mer kaotiskt i garderoben när vi skulle hämta våra jackor. Jag gick fram till den garderob där jag lämnat in min jacka men blev bortknuffad av vakterna för att jag stod på fel ställe, och hänvisade mig till nästa garderobslucka. Väl där upplyste en snäll tjej i kön mig om att jag inte kunde hämta ut min jacka där då jag hade gröna garderobsbiljetter. Tillbaka igen och när jag väl var framme försökte vakterna knuffa bort mig igen för att de skulle sätta upp staket! Jag totalvägrade och ställde mig så nära garderobsluckan som möjligt. Långt om länge fick jag våra jackor men när jag skulle gå kunde jag inte komma ut på grund av alla människor och staketet vakterna satt upp. Och hur vill de att man ska kunna komma ifrån stället?? Jag bad ett par tjejer hålla fast staketet och hoppade över. Jag vet att man säkert inte fick göra så men när det tagit 20 minuter bara att hämta ut sin jacka struntar man högaktningsfullt i sådana saker.

Det blev taxi hem utan att ha sett David Guetta som vi kommit för. 270 spänn för katastrofalt arrangemang och otrevligt folk, fulla minderåriga och tomma spritflaskor och krossat glas på dansgolvet. En artist som jag fick veta inte började spela förrän kl 01.30 när insläppet började kl 22, Jonas och jag var inne kl 23 och stället stängde kl 03.00. Hur mycket fick man se egentligen om man stannade till Slagthuset stängde, en timme kanske. Jämför då med när man varit på andra ställen där man betalat marginellt mer och fått flera timmar med artisten man velat se! Slagthuset fler gånger? Nej tack!

2 kommentarer:

  1. skicka in dina ord till sydsvenska som ett referat de e ju skit bra besktivit av slakthuset!!..

    SvaraRadera
  2. Jag funderar allvarligt på det. Dock ska jag nog peta lite i texten så att den blir lite vassare. Tack för komplimangen =)

    SvaraRadera