fredag 23 oktober 2009

Helg igen

Jag hinner knappt andas och rapportera om de tävlingar MKK:s åkare är med på förrän de ska på en ny.

Förra helgen var jag i Landskronas ishall på tävlingen Citadellskäret. Tre åkare hade jag med mig och det gick hur bra som helst. Lovisa var med på lördagen och tog lite bilder på tjejerna plus att hon skrev ett litet referat som jag ska fylla på och sedan lämna in till klubben för publicering på hemsidan. Jag skriver ett litet inlägg om när det är inlagt på hemsidan så att ni kan kolla =) Mina åkare gjorde bra ifrån sig och en av dem fick dessutom ett diplom för ett program som var fullspäckat med svåra transitions. Tack så mycket, det är ju jag som gjort programmet, haha. Fast åkaren ifråga har faktiskt gjort en del armrörelser själv och även sin stegsekvens plus att det är ju faktiskt hon som är ute på isen och utför programmet. Så hela äran kan jag inte ta åt mig men en liten del kanske?

Malin var i Istanbul på JGP-tävling i förra veckan och hon slutade på en åttondeplats. Inte lika bra placering som i Minsk men å andra sidan lyckades hon med att slå sitt personliga rekord. Grattis, grattis!

Pålina, Nicole, Jennifer och Izabell var i Österåker (vid Stockholm) på elitserietävling förra helgen. Det gick bra för dem också. Pålina tog silver, Nicole brons och Jennifer kom på åttondeplats i Ungdom 15. Izabell slutade på en 15e plats i juniorklassen.

Denna helg åker ett flertal av MKK:s åkare till Tibro för ytterligare en elitserietävling, samtidigt har vi ett flertal som tävlar i Slottstorfén på Isstadion. Man får väl säga att det är hemmatävling även om det är Slottsstadens KK som arrangerar den. Håller tummarna för allihop =)

Det är jättelångt att åka till Tibro. Det ligger uppe i skogen vid Skövde. Jag var med på Götalandsmästerskapen där uppe och det tog ca 5 timmar att ta sig dit! Först bil från Trelleborg till Malmö Central, sedan snabbtåg den första biten. De sista tre timmarna var tortyr då tåget gick igenom alla skogarna i hastighet à la pågatåg. Aldrig mer om jag kan slippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar