fredag 2 oktober 2009

Höstbilder



Jag gick en fotorunda i morse efter att jag lämnat av Jonas på jobbet. Det var riktigt höstigt väder idag. Ni vet, fuktigt i luften, endast nio grader och ens utandningsluft bildar rök från munnen. Tur att jag tog med mig vantar, årets första dag med vantarna på! Jag har alltid varit först med det, i år är jag kanske lite sen? I vilket fall, under alla år i skolan fick jag ta på vantar, mössa och halsduk först av alla och jag var den som sist tog av mig det under våren. Är man frusen av sig så är man =)


Se så bråttom änderna har att komma ner till vattnet. Så söta de är =)

Änderna nere vid vattnet.

Man får lite flashbacks till när man var liten och gick till parken för att mata fåglarna.


Vet ni vad är det för sorts fågel högst uppe till vänster i mitt inlägg? Även om jag inte är en hejare på fåglar så visste jag direkt när jag såg honom =)

5 kommentarer:

  1. Häger, ingen välkommen fågel i villaträdgårdar med fiskdamm

    SvaraRadera
  2. Varför säger man "gå och mata ankorna" när det finns så många fler fåglar i parken att mata.
    Mor

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning om varför man säger att man ska gå och mata ankorna. Man borde säga fåglarna istället =)

    SvaraRadera
  4. Hägern är en fräck gynnare, dock väldigt ståtlig även om man inte direkt säger välkommen till honom när han klampar in i ens trädgård. Får man fråga vem du är som har fiskdamm?

    SvaraRadera
  5. Vänner till oss anlade fiskdamm och var sååå stolta att de minsann nu hade fått besök av en häger som även bosatt sig i deras trädgård, påpekas kan att de har en gigantisk trädgård eftersom han tidigare var stadsträdgårdsmästare. Efter ett tag när de förstod varför hägern stannade kvar, han hade ju alltid maten serverad, blev det andra tongångar.

    SvaraRadera