måndag 26 oktober 2009

IKEA

IKEA har ju öppnat portarna på Svågertorp i veckan som gick. Igår hade vi inget bättre för oss när jag kommit hem från ishallen att vi tog bilen dit för att kolla in stället. Just när vi ställt oss i rulltrappan knackar min kusin Jonas mig på axeln. Otippat att vi skulle träffas där. Han var ute efter Billybokhyllor till sin lägenhet och då vi inte hade något direkt ärende gick vi igenom hela IKEA tillsammans.

Billybokhyllorna fyller 30 år i år så de har ett limited edition-mönster på dem för tillfället. Jag har ju sett annonserna och tyckt att det mönstret är ju lite roligt. När vi fick syn på dem i varuhuset var vi alla överens om att det var bland det fulaste vi sett! Inte en chans att man köper en sån Billyhylla. De sålde även bokstöd format som ett B, men det är väl lite onödigt med tanke på att om man har en Billyhylla behöver man inget bokstöd. Man fyller väl alltid sina Billybokhyllor så att bokstöd inte behövs? Eller är det bara jag som är boknörd som gör det =) Kusin Jonas sade att han skulle ha de vita hyllorna men det slutade med de ekmönstrade. Bra val, de är snyggare än de vita.

Det nya IKEA-varuhuset är gigantiskt i jämförelse med det gamla på Bulltofta och en del nyheter såg man ju. Men de gula säckakärrorna där man ska fästa sina gula lånekassar behöver smörjas, vart man än gick hörde man ett gnisslande från alla de människor som drog omkring på dem. IKEA har väl allt, även smörjolja, eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar