tisdag 12 januari 2010

Citat från Linn Herbertssons blogg

"Var inte alltför styv i korken, förmågan att vika sig har gjort tumstocken till en världssuccé"!

Detta citat fick mig att tänka på när jag var liten och jag lånade min fars verktyg. Jag älskade att vika ut hans tumstockar men han var inte alltför glad när jag skulle vika ihop dem igen. Jag vet inte hur många tumstockar jag knäckte för min far när jag var liten ... Oavsett hur många tumstockar jag knäckte så gick ingenting upp mot "bubblan" (även kallat lodstock). Jag kunde hålla på hur länge som helst med att hålla "bubblan" i händerna och försöka få alla bubblor att ligga precis i mitten. Små barn roar sig lätt, jag vet men vet ni, jag försöker än idag att få alla bubblor att hamna på mitten när jag får tag i en lodstock =)

Jag har aldrig haft sönder en lodstock! *peppar, peppar*

Linns budskap var ju kanske inte att få mig att tänka på hur många tumstockar jag haft sönder i mitt liv men min hjärna kopplade direkt citatet till ett minne och inte alls vad som var andemeningen med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar