tisdag 19 januari 2010

Isdans

Bilden är hämtad här. John är riktigt het i sin kilt =)

Som ni vet har ju EM i konståkning börjat och just nu visar SVT isdansens obligatoriska dans på ettan. Jag är inte ett jättefan av isdans men det finns ett isdanspar som jag gillar skarpt, Sinead och John Kerr från Storbritannien. De har varit mitt favoritdanspar sedan Jonas och jag titttade på isdans i början av vårt förhållande. Då åkte de till skotsk folkdansmusik och John var klädd i kilt =) De har även gjort ett superhäftigt rymdnummer där de låtsades vara utomdjordingar. Sinead åkte omkring med ett förvånat ansiktsuttryck genom hela programmet. Det gjorde John också men Sinead var enastående bra! De har nyss åkt sin tango och de ligger i toppen. Det ska bli spännande att följa dem under veckan.

4 kommentarer:

  1. Figure skating Girl3 mars 2010 kl. 12:20

    Hej! Såg på någon blogg du tränar äldre inom konståkning, vart gör du det i sverige?
    Jag började träna konståkning när jag var 11 i en termin men fick tyvärr sluta pga ett knäproblem jag hade då.
    Jag är nu 18 (fyller 19 i sommar) år gammal och började igen när jag var 17.
    Jag undrar hur långt kan jag nå inom konståkningen? Jag vill inget hellre än hålla på med detta sysslar även med ballet på fritiden, och är det realistiskt att kunna nå en tävlingsnivå som andra konståkare tex få kunna vara med i SM och dylikt i framtiden? tacksam för svar mvh, A :)

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Du kan ta kontakt med Malmö Konståkningsklubbs kansli så vidarebefordrar de dina kontaktuppgifter till mig.
    //Amadeus
    P.s. Vilken blogg hittade du mig på?

    SvaraRadera
  3. figureskating girl4 mars 2010 kl. 18:49

    hej o tack för svar!
    Vad för kontakt är det jag ska fylla i? :)

    jag råkade snubbla över denna bloggen där jag även såg du hade skrivit du tränar dom som börjat sent med konståkning.

    http://konstakningsbloggen.se/2010/january/for-gammal-for-att-borja-pa-konstakning.html

    SvaraRadera
  4. Hej igen,
    Du går in på www.malmokk.se, tittar i vänsterspalten så finns där en flik som heter "kansli". När du väl klickat på "kansli" så finns det en e-postadress som du skriver till.

    SvaraRadera