söndag 17 januari 2010

(V)EM

kommer att få åka till OS i Vancouver av Kristoffer Berntsson och Adrian Shultheiss. Som ni vet är det EM i konståkning under veckan som kommer och tävlingen är en del av det SOK tittar på när de ska välja vem som ska få åka. Sverige har nämligen bara en OS-plats i konståkning. Kristoffer vann SM i december medan Adrian fick nöja sig med andraplatsen. Min personliga favorit är Kristoffer, han är ju lika gammal som mig men å andra sidan har Adrian framtiden för sig. Båda två är jättebra men tycker, som jag skrivit i tidigare inlägg, att Kristoffers program smäller lite högre än Adrians. Det är bara min personliga åsikt, konståkning är ju en bedömningssport. Adrian har bättre teknik men Kristoffer ett, enligt mig, mer välfyllt program rent åkmässigt. Att konkurrensen är stenhård är inte att betvivla.

Vill ni läsa mer har DN en artikel om de båda idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar