lördag 9 januari 2010

Gårdagen

Igår var Jonas och jag i stan för att köpa de tallrikar vi spanat in i Rågers antikhandel vid Davidshall. Vi var där redan i förrgår för att titta och köpa tallrikar ifall vi hittade något vi skulle gilla, men eftersom Jonas glömt ta med sitt presentkort på 500 kr fick vi nöja oss med att spana. I vilket fall som helst så tog vi bussen in till stan igår för att köpa tallrikarna. Sammanlagt blev det sex stycken mattallrikar. Det fanns djupa tallrikar och assietter också men vi nöjde oss med bara mattallrikar för tillfället. Vi åt på dem för första gången på lunchen idag och de var minst lika fina här hemma som i butiken! Vilket kap va =)


Serien tillverkades mellan 1966 och 1974.

2 kommentarer:

  1. Snygg tallrik, jag tycker jag känner igen den.
    Mor

    SvaraRadera
  2. Det är inte så konstigt. Jag tyckte att den kändes "hemma" direkt när jag fick syn på den i butiken =) Den är jättefin, du får se den i helgen. /Li-Amadeus

    SvaraRadera