fredag 7 oktober 2011

Sammetstights

Igår såg jag en tjej i svarta sammetstights på Sammilsdalskolan i Leksand. Sammetstights!! Sådana tränade folk i för 10-15 år sedan när jag åkte konståkning i Trelleborg ... Jag började fundera på var hon hittat dem men så läste jag Katarinas blogg där hon gjort ett inlägg om just sammetstights. Okej, jag ger mig. Tydligen är det högsta mode att bära sammetstights. Å andra sidan är det inte jätteförvånande, det är bara det att just sammetstightsen verkligen ger mig flashbacks till konståkningsträningar. Men att en tjej bär sammetstights i Leksand, Leksand som faktiskt ligger lite efter rent modemässigt. Halshugg mig inte nu, men det är stor skillnad på kläder och kläder beroende på om man bor i Malmö eller Leksand.

1 kommentar:

  1. du har helt fel! Jag har hört att leksand är jätte duktiga, eller väldigt många håller koll på modet och är inte efter alls. Många i leksand har det nyaste och trendigaste även fast det är en ganska liten ort. Bara för att malmö är en stor stad behöver inte dom vara bättre med modet! förresten är sammetstights inne om du inte visste det!

    SvaraRadera