tisdag 4 oktober 2011

Wordfued

Bild lånad här.

Wordfued är ett populärt spel som man kan ladda ner till sin androidtelefon/smartphone (kalla det vad ni vill). Det fungerar precis som Scrabble eller Alfapet och nördig som jag är med svenska språket och att jag alltid har lekt med ord så har jag självklart provat. Efter en veckas spelande så började jag bli smått irriterad på att jag inte kunde vinna i spelet mot folk som är minst 10 år yngre än mig (läs mina åkare i Leksand). Så jag började kolla upp de ord jag ville skriva enligt SAOL och döm om min förvåning när jag inte får lägga orden trots att de finns med i ordlistan! Plus att ord som inte finns med i SAOL godkänns! Så nu ger jag upp skitspelet. Kan det inte följa de regler som finns enligt det vanliga brädspelet, det sägs att de använder sig av SAOL och det inte stämmer, ja då tänker inte jag vara med längre. Jag är inte den som inte kan ta en förlust (även om jag inte är en bra förlorare) men om inte regler följs, då blir jag riktigt förbannad.

3 kommentarer:

  1. Förstår fullkomligt, skit att det inte kan följa regler så att Du vinner

    SvaraRadera
  2. Hej såg din irritation och hoppas detta ger lite tröst och info.
    http://www.idg.se/2.1085/1.404885/har-ar-ordlistan-wordfeud-anvander

    Kram Jinni

    SvaraRadera
  3. Fint att du kommit på lite bättre tankar :-)

    SvaraRadera