tisdag 16 oktober 2012

Flytt till ny lägenhet

Så var flytthelgen avklarad! Då Jonas jobbade i fredags så började jag på egen hand i fredags morse med att flytta en hel massa kartonger och övrigt möblemang från vår gamla lägenhet till vår nya. Daniil fick följa med redan i det första lasset och väl på plats i vår nya lägenhet var han inte sprudlande glad direkt. Han kollade dock in burspråket och alla fönster innan han lade sig tillrätta under ena soffdelen. Där låg han sedan i flera timmar till 16-17-tiden. Jonas hade lyckats få ledigt lite tidigare denna fredag så vi hjälptes åt att flytta grejer från 14-21, däremellan hann vi med att äta pizza på Amore också. Efter det var vi rejält trötta!

På lördagen steg vi upp tidigt (08.00) och började packa upp en hel del lådor, främst alla prylar till köket så att vi skulle kunna laga mat ordentligt. Pizza två dagar på rad skulle inte vara okej. Vi hann även med en vända till Clas Ohlson där vi köpte ett nytt sopborstset, ett nytt duschmunstycke, nytt duschdraperi och lite andra småsaker som vi behövde. På eftermiddagen flyttade jag fler lådor och saker från vår lägenhet och Jonas satte upp lampor i vardagsrummet, köket och sovrummet. Denna kväll lagade vi vår första middag i lägenheten och delade på en flaska vin. Det kändes mäktigt att ha en fläkt i köket ;) Efter middagen gick vi till Hemköp och köpte en påse lösgodis som vi delade på framför Djävulen bär Prada.

Under söndagen gick vi upp runt 8 igen och efter frukost bar vi upp våra hyllor från förrådet, letade fram alla böcker ur flyttlådorna och satte in i bokhyllorna, jag organiserade finservisen och finbesticken plus sorterade mina kläder i vinter- och sommarkläder (igen). Efter två dagar av intensivt flyttande kände vi att vi inte orkade laga middag denna kväll utan det fick bli mat från Sibylla (bild kan ni se på Jonas blogg i detta inlägg).

Efter dessa tre intensiva dagar tycker jag att jag är förtjänt av ett fotbad, tyvärr blev det aldrig av i söndags men på fredag SKA jag ha mitt fotbad. Dessutom ska jag slänga mina gamla gympaskor som jag använde under flytten. Tror de är en starkt bidragande faktor till att mina fötter ömmar så förskräckligt.

Daniil har funnit sig i att bo i en ny lägenhet. I söndags kväll hörde vi en tung duns som att något vältes ner, men det var bara katten som lekte med sin nya råtta =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar