torsdag 18 oktober 2012

Längtar hem

Det känns det som att jag har en ständig hemlängtan, men jag vet inte riktigt till var. Helt klart är det hem till Jonas och vår lägenhet, vilket inte är så konstigt i och med att jag jobbar i Sandviken och bor således på två ställen. Men ibland så får jag en väldig längtan efter Skåne, men jag vet inte riktigt var i Skåne. Ibland är det Malmö, men det är inte Malmö i sig utan snarare alla konståkningvänner och kollegor där. Ibland är det till Trelleborg och mina föräldrar eller mina arbetskamrater på Metso, men samtidigt vill jag inte bo i Trelleborg. Ibland skulle jag så gärna vilja vara i Lund igen, men å andra sidan så är studietiden förbi. Så varför känns det som att jag ständigt bär på en hemlängtan?

1 kommentar:

  1. Det är det som är hemlängtan att längta efter nära och kära och den miljön man vuxit upp i. Havet, åkrarna, att kunna se kilometervis ut över åkermark.

    SvaraRadera