måndag 22 oktober 2012

Skate America 2012

Älskar Ashley Wagnes kortprogram den första halvan. Att våga göra rörelser i nästan slow motion för att sedan sätta full fart är imponerande! Hon vann hela tävlingen med ca 14 poäng ner till tvåan! Ashleys tränare gör segergest efter att Ashley har åkt och han verkar vara så cool! Det är å andra sidan John Nicks, han som var tränare för Sasha Cohen också.
Viktoria Helgesson tävlade också på denna tävling. Förra året slog hon till med en tredje plats, men i år var det inte hennes tävling. Hon gjorde ett fel i kortprogrammet och långa programmet var det en hel del småmissar. Lite synd, men det är bara att ta nya tag.

Ashleys kortprogram kan ni se här och friåkningen här.

Bild lånad här.

Jag brukar mest skriva om kvinnliga konståkare, men det är av den enkla anledningen att jag inte har någon favorit längre i någon av disciplinerna (herrar, damer, par, isdans). Tjejerna däremot gillar jag alltid att titta på så där spelar det ingen roll om jag har någon favorit eller inte. Det har jag inte, tyvärr ....

1 kommentar:

  1. Muskler och inget underhudsfett, ser inte speciellt kvinnlig ut. Surya Bonaly var även hon bara muskler men såg ändå inte ut som Ashley. Har inte heller någon favorit, får se vem som tävlar på VM och EM. Kanske det dyker upp någon man fastnar för.

    SvaraRadera