tisdag 23 oktober 2012

Vacker höstdag

Riktigt vackert väder idag =)


Lånade en bild från Anna som arbetar som fotograf.

Har stått på isen ensam idag då Stina är ledig på tisdagar nu under ett antal veckor. Hade en tränarelev på isen och även domarbesök från klubbens domare som såg över åkarna som ska testa nästa vecka. Det var ris och ros på alla åkarna, men bra för dem att visa för domare idag. Då är de förhoppningsvis inte så nervösa nästa vecka så går det galant! Ratiot förra gången vi var på testtagning var 72%. Känn ingen press ... 

Snart läggdags för mig, imorgon är det upp före tuppen för morgonträning med start kl 07.00. Inte jag då, men åkarna som har morgonträning. Ska stanna kvar på isen själv och arbeta ihop lite stegslingor till träningarna. Det ska bli roligt! Än roligare kommer det att bli nästa vecka när det är höstlov. Vi ska nämligen ha höstlovsskridskoskola så tränarna i skridskoskolan ska få gå som tränarelever när Stina och jag håller i träningarna. Veckan därpå är det dags att sätta igång med våra utvecklingsåkare som ska få träna en dag extra i veckan. Äntligen ska jag få jobba med lite småttingar igen!

1 kommentar:

  1. Kul att Du känner så, men vad jag kommer ihåg gillade Du aldrig att undervisa i skridskoskolan. Dessutom hoppade Du av småskolelärarutbildningen och utbildade Dig istället för högstadie och gymnasienivå.
    Men ibland kan det vara kul att undervisa mindre barn, då dessa för det mesta gör vad man säger åt dem. Lycka till i nästa vecka, det blir mycket jobb.

    SvaraRadera