måndag 26 november 2012

Skyfall

Bild lånad här.

Så har Jonas och jag också varit och sett Skyfall på bio. Eftersom den var en publiksuccé för två veckor sedan på Visir Bio i Leksand så hade de beslutat sig för att visa den igen. Skyfall är ju en Bondfilm så att den blev en publiksuccé hade väl vem som helst kunnat räkna ut? I alla fall är det alltid mysigt att gå på bio i Leksand. Inredningen är fortfarande från 1960-talet och deras kiosk är fortfarande bara en form av vagn som det står Cloetta på i skrivstil. Egentligen borde jag ta en bild på hur det ser ut där, men jag har lyckats googla fram en (se nedan):

Bild lånad här.
Visst är det mysigt? =)

I vilket fall som helst så tyckte både Jonas och jag att det var kul med retrodetaljerna i filmen. Dock var storyn lite väl mycket tagen från andra actionfilmer. Men Bond är Bond = alltid snygg Bond-kille, alltid snygga Bond-brudar och alltid mycket action. Det går inte att ge lägre betyg än 3 av 5, så är det bara. Däremot kan man undra om det är dags för en ny skådespelare som ska gestalta James Bond? Inte för att Daniel Craig gör ett dåligt jobb, utan mer för att Bond firar 50 år och vi fick ett gäng nya gestalter som ska vara de nya M, Moneypenny och Q. Jag har konsulterat www.imdb.com och blir inte mycket klokare av det. Bond-fan eller ej, Skyfall ska ses och ses som vanligt alltid bäst på bio.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar