fredag 30 november 2012

Snö i Leksand och i Sandviken

Så har det kommit en massa snö i såväl Sandviken som i Leksand. När Jonas gick till jobbet i morse sade han att det skulle komma mellan 1 och 5 mm snö idag. Jag tror att han hört fel på nyheterna, de måste ha sagt mellan 1 och 5 centimeter snö. Jag har i alla fall varit produktiv och skottat bort snö från uppfart och framför förrådet och sopat vår trappa. Var till och med så snäll att jag skottade snö åt grannen också, vad gör man inte för att bibehålla god grannsämja. Jag har även burit upp våra jullådor från förrådet så ikväll ska det julpyntas hej vilt hemma hos oss. Och i helgen är det Leksands julmarknad. Jonas och jag får gå tillsammans på söndag då jag är i Säter på tävling imorgon hela dagen.

Bild lånad här.



2 kommentarer:

  1. Det spås att det skall bli en vargavinter med mycket snö, så Du kommer nog att tröttna på att skotta och köra i snöoväder.

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig 1:a advent

    SvaraRadera