lördag 15 maj 2010

Dålig uppdatering

Jag har varit rätt usel på att uppdatera bloggen de senaste veckorna men det har sina skäl.

I förra veckan var jag i Hurghada och hälsade på Jonas. Det var skönt att få träffa honom igen och se hur han har det där nere =) Vi var i Luxor en dag, helt fantastiskt! Vår lokalguide Ramy Samy tog en del "funny pictures", som jag tyvärr inte kan publicera då jag lyckats med konststycket att slarva bort överföringssladden till kameran. Den försvann innan jag åkte till Egypten så den finns väl här hemma i lägenheten någonstans. Jonas jobbade ju en del när jag hälsade på så jag fick umgås med hans kollegor en del om dagarna. Vi hängde lite på Dream Beach, som inte alls är så fantastiskt som det låter, solade på ett av de största hotellstränderna, vilket var mer fantastiskt än Dream Beach. En dag var Louise, My och jag nere på Aquarius (passande namn för mig som är vattuman) och tog en lektion i vindsurfing. Enligt Ibo (vår lärare) så var vi superduktiga och jag var en av de mest talangfulla han någonsin sett som stod på en bräda för första gången. Jag känner att jag har lite talang i det mesta men det är bara att tacka konståkningen för det =)

I söndags tog Jonas och jag en seatrip ut i Röda havet och snorklade. Helt fantastiskt! Jag hoppas verkligen att jag kommer att få en chans att göra det igen. Det är som en helt egen värld där nere under vattnet. Lite lätt panikslagen blev jag lite då och då men när man väl kom över panikkänslorna så gillade jag det skarpt.

Tyvärr blev det ingen tripp till Kairo och pyramiderna då den turen blev inställd. Jag var den enda som var anmäld. Väldigt tråkigt även om alla jag pratat med garanterar att turen till Luxor och Konungarnas dal är en mycket mer fantastisk upplevelse än pyramiderna. Men har man varit i Egypten så vill man ha sett pyramiderna. Jag frågade Jonas om vi inte kan ta en två veckors semester i Egypten om några år då vi besöker Kairo, ser pyramiderna, hänger runt i Alexandria och kanske en kryssning på Nilen. Gäller bara att övertala honom =)

Dagen när jag skulle åka hem var dock katastrofal! Resebolaget som jag åkte med sade till mig att vara på plats fyra timmar innan flyget skulle lyfta vilket var helt fel. När jag kom till flygplatsen blev jag inte insläppt genom säkeretskontrollerna eftersom jag var 2 timmar för tidigt på plats. Så jag fick gå omkring i 40 graders värme i ca 2 timmar innan de släppte genom mig. Inte så kul med sådana drastiska temperaturskillnader så nu när jag är hemma har jag åkt på världens förkylning!

Veckan nere i Hurghada är något jag aldrig kommer att glömma. Att få umgås med Jonas ett par dagar när vi varit ifrån varandra så länge var ovärderligt. Hoppas att han får semester den vecka som vi planerat, det är inte så lönt för honom att komma hem i juli.

3 kommentarer:

  1. måste bara rätta dig med att stranden heter Dream Beach.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Green Beach eller Dream Beach. Det låter ändå mer fantastiskt än vad det är =) Har rättat det nu.

    SvaraRadera