tisdag 25 maj 2010

Just nu: Eurovision Song Contest semifinal 1

Bild lånad här.

Jag tycker det har varit lite tyst om Eurovision Song Contest i år, men bara för att det är tyst är det ingenting jag missar. Lite tradition är det ju. Min mor fyller år idag, som alltid är det runt Eurovision. När jag var liten hade hon alltid släkten på besök när tävlingen avgjordes. Jag vet inte hur många år jag satt och tittade på denna tävling tillsammans med mina kusiner =) Just nu sitter mor och jag på Hotell Leksand och tittar. Vi har bullat upp med årets första jordgubbar. Belgiska, men de smakar som svenska direktplockade från trädgårdslandet.

Moldavien kör lite uptempolåt i år, blir intressant att se vad de andra länderna har för låtar. Någon mer än jag som lade märke till att Island tävlar ikväll, under svensk flagg??

1 kommentar:

  1. Oj, hade helt missat! Måste kolla, finns alltid massor av inspiration att hämta från tävlingarna :D

    SvaraRadera