torsdag 6 januari 2011

En halv gul sol

När min mor och jag var inne på Söderslätts Bok- & Papper i förra veckan för att byta en av mina julklappsböcker, blev jag varmt rekommenderad en bok som heter En halv gul sol. Den är skriven av en nigerianska vid namn Chimamanda Ngozi Adichie och hon vann The Orange Prize 2007. Även om jag bara läst tre kapitel än så länge så har jag verkligen fastnat i den och fortsätter den så här så är jag fast de resterande 37 kapitlena också.


Bilden är lånad här och på samma sida kan ni läsa lite mer om boken. Om ni är intresserade av vad jag jag tycker om boken när jag väl har läst ut den så återkommer jag med ett utlåtande om sisådär en vecka eller två. Får se hur mycket jag hinner läsa ... =)

1 kommentar:

  1. Tänk så olika man upplever böcker! Jag läser ju massor och vill gärna kalla mig "allätare" men just den boken orkade jag bara inte med och tyckte att den var mycket seg. Men så många andra tycker att den är jättebra. Kanske får jag prova en gång till när jag är i en annan stämning...

    SvaraRadera