lördag 1 januari 2011

Om man skulle ta och sammanfatta 2010?

Precis som "alla andra" ska jag sammanfatta 2010 års alla positiva händelser. Det har hänt en hel del skoj detta år som gått, om inte annat så känns det så =)

Januari:
* åkte till Leksand för att hälsa på konståkningsklubben där och få en liten inblick
* min födelsedag, blev bjuden på middag efter träningen av en av mina åkare

Februari:
* kan jag tyvärr inte minnas att det hände så mycket. Är inte februari lite av en "ingenting händermånad"?

Mars:
* åkte till Leksand och hade hand om träningen medan VM i konståkning pågick i Turin (Italien)
* skrev på kontrakt med Leksands IF Konståkning
* sade upp lägenheten på Limhamn

April:
* nerpackning av lägenheten
* påskfirande

Maj:
* hälsade på Jonas nere i Egypten. En vecka i sus och grus/sand kanske. Men det var riktigt skoj. Tyvärr inga pyramider men väl Luxor och Konungarnas dal, plus solbränna

Juni:
* Jonas var hemma på semester
* Min bästa vän gifte sig i Göteborg =)
* sade adjö till alla mina åkare i Malmö Konståkningsklubb. Många, många tårar ...
* flyttlasset från Limhamn till mina föräldrar gick. Min bror var med under hela flyttandet och upptäckte att vi är mer lika varandra än jag någonsin trott =)
* Min lillasyster tog studenten i ösregn i Trelleborg. När blev hon så stor? :p

Juli:
* sommarjobb och boende hemma hos mina föräldrar
* sommarjobb på Kockums fritid som konståkningstränare, fantastiskt kul! På nytt fick jag säga adjö till en del av mina åkare från MKK.
* lediga dagar spenderades på stranden med vänner eller så fixade jag med alla Jonas och mina saker, omplantering av blommor, målning av skohylla etc.

Augusti:
* Flytt till Leksand, "hela" släkten var med och hjälpte till och det första vi fick göra efter resan genom Sverige var att inhandla målarfärg för att måla om i lägenheten
* Började min tjänst som huvudtränare i Leksands Konståkning. Denna inleddes med ett dagläger andra veckan i augusti.
* Fick veta att min bästa vän (samma som gifte sig) blivit gravid!!

September:
* Steg IVA-kurs i Skövde, snart "färdigutbildad" konståkningstränare
* Tävlingssäsongen satte fart på allvar
* Massa shopping i Borlänge och Sågmyra

Oktober:
* fler tävlingar ...
* Första snön 20 oktober. För tidigt!
* Köpte en sibirisk katt. Daniil, Ramses, Mattes älskling, Kompedompe, Svart-tass. Kärt barn har många namn =)

November:
* Jonas kom hem!!
* Testtagning i Orsa

December:
* Firade min första jul någonsin tillsammans med Jonas. Förutom att pannan nere i källaren lade av så vi inte hade värme och att elen gick lite senare satte bara lite krydda på tillvaron. Dock kunde vi se Kalle Anka på Svt Play på Jonas laptop.
* Utgång på Husgung i Borlänge :D
* Nyårsfirande med släkten i Svedala, massa raketer kl 00.00

Nu är det 2011 och tror att jag får bästa starten på ett år någonsin den 3 januari!!

2 kommentarer:

  1. Nu är man ju lite nyfiken på vad som ska hända den 3 januari!! Gissar att det rapporteras här! Jag är också sugen att summera - gjorde det faktiskt i fjol - men har inte känt mig riktigt redo ännu i år...

    SvaraRadera
  2. En som vet vad som hände 3 januari, men ni andra får tåla er.
    mor

    SvaraRadera