måndag 3 januari 2011

Mina julklappar

Jag vet att det är lite sent, men även jag var snäll under 2010 så det blev julklappar till mig också =)

* OPI nagellack, rött var den självklara färgen när det är Caroline som väljer ;)
* Vänskapshanddukar
* Bokstäverna J & L som numera står i vårt lilla "gatt" i köket
* Böcker så klart, har man läst litteraturvetenskap så har man. Självklart en av årets nobelpristagare Mario Llosa Vargas. Jag fick även Maos siste dansare, en bok jag varit sugen på länge. Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann fick jag i pocket i år, men den fick bytas i och med att jag fick den i julklapp redan förra året. Det blev dock två böcker av en som jag bytte: Bergets döttrar och En halv gul sol. Båda rekommenderades av Söderslätts Bok- och papper i Trelleborg. De hade ju inte Hjalmar Söderbergs Doktor Glas så om någon känner sig manad att ge den till mig i födelesdagspresent den 21 januari så blir jag glad ;)
* Bh, sovshorts och en leksandsmugg
* Pengar
* eltandborste, äntligen behöver jag inte snylta på Jonas längre
* ett turkoshalsband från Tibet, men den var inte riktigt en julklapp =)
* chokladask, ingen jul utan minst en chokladask
* en Leksands Konståkning-väska
* presentkort

och en del småsaker till som jag inte kommer ihåg just nu.

Visst är det märkligt med julklappar och födelsedagspresenter. Man vet att man får en massa saker men när man ska berätta för andra vad man fått så kommer man aldrig ihåg allt. Dessutom har jag en tendens att blanda ihop vad jag får i julklapp kontra födelsedagspresent och det är inte för att jag är otacksam utan handlar bara om att min födelsedag är exakt 4 veckor efter julafton. 21 januari alltså för de som är nyfikna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar