onsdag 3 augusti 2011

På måndag

går vi på is i Leksand!!! Det ska bli så himla roligt och jag ser verkligen fram emot säsongen =) Till denna säsong kommer jag att lägga ner tid på en talanggrupp med småttingar så att vi får in fler småttingar i konståkningsvärlden. Jag har redan börjat med att ringa runt till förra årets skridskoskolebarn och så klart de som redan var med som talanger för att få in dem på vårt dagläger nästa vecka. Jag har strukturerat upp åkarna i olika grupper och satt in våra äldre medlemmar med olika ansvarsområden, det håller inte att jag tränar precis alla grupper alla deras träningar längre. Men innan vi går på is så måste jag köpa en balja som jag använda till fotbad. Efter ca 45 timmar med fötterna i skridskorna på Gävlelägret förra veckan så ligger införskaffning av en fotbadsbalja som prio ett just nu. Fotsalt och fotsalva fick jag av lägerledningen efter lägret i förra veckan, fotfil har jag sedan tidigare. Att det ska vara så svårt att få tag i en balja!

3 kommentarer:

  1. Så svårt kan det väl inte vara att hitta en diskbalja i Leksand.
    På Clas i Sjön kallas den Sköljbalja Washy.
    Praktisk plastbalja med bärhandtag. 9 liter. Mått 34x28x15 cm.
    Artikelnummer 34-9664 39,00
    Var Du inte där igår?

    SvaraRadera
  2. Vad har hänt med "Nya Zeländarna", de har inte uppdaterat sin blog på 2 mån

    SvaraRadera
  3. Ny Zeeländarna har flyttat hem till Malmö igen. Men det är dåligt att sluta skriva i bloggen och det har jag tänkt meddela dem men inte fått tummarna loss.
    Sköljbaljan Washy är slut på Clas i sjön och jag kör inte till Falun för att fixa den. Hittade en i lite mjukare plast på Ica på Kupolen, men den kostade 149 kr och jag vill ha tag i en billigare.
    //Amadeus

    SvaraRadera