måndag 15 augusti 2011

Träning

Nu har jag tränat sammanlagt två veckor på gymmet och det har varit en hel del olika pass. Easy line är nog det pass jag gillat bäst hitintills. Det är styrketräning i maskiner som drivs på tryckluft. Ju mer man tar i ju jobbigare blir det. Vilket väl också kan göra att man maskar, men det gör ju inte jag. Zumba är aerobicpasset med latinska rytmer, i alla fall är det vad jag tycker att det är. Det är mest jobbigt för att man måste tänka så mycket och man rör på sig i stort sett hela tiden under 60 minuter, ett rent konditionspass tycker jag. Sedan har jag testat athletic och crossfit också. Det är styrketräning med skivstång och lösa vikter. På vart och ett av de passen har jag varit övertygad om att jag ska dö, så det är väl bra träning, eller hur? Dock inser jag att det inte håller att äta mer bara för att jag har börjat träna. Av någon anledning lägger jag på mig, och det är inte muskler, så fort jag börjar träna och äta mer. Jag får sluta äta, eller är det hamburgarna och pizzan från helgen som jag borde plocka bort från min "diet". Haha =)

2 kommentarer:

  1. Både som tränare och att Du tränat konditions-sporter sen Du var 6 vet väl att man alltid lägger på sig när man börjar träna, men pizza är inte hälsomat. Jag har fortfarande mardrömmar om pizzorna Håkan och jag beställde på Harmony. Den ligger fortfarande i frysen, kanske något för Dig och Jonas när ni nästa gång är i Skåne.

    SvaraRadera
  2. Vi får se om vi tar pizzan nästa gång vi är i Skåne, jag bör nog inte äta skräpmat på ett bra tag och det är ju ett par veckor till innan nästa Skånebesök. Klart jag vet att man lägger på sig när man börjar träna, men i detta läget är det verkligen inte muskler ... Får väl plocka bort skräpmaten och se om det hjälper, annars får jag ställa mig i trappmaskinen på gymmet, usch och fy så tråkigt! /Li

    SvaraRadera