lördag 6 augusti 2011

Zumba =)

Igår var jag på mitt första zumbapass någonsin. Det gick bra och var roligt, ingen träningsvärk dock. Idag var jag på easy line-träning (cirkelträning i gymmaskiner) och trodde att jag skulle dö! Det gjorde jag inte men jag har fortfarande ingen träningsvärk. I eftermiddag skulle jag på zumbaträning igen. Det blev ingen träning men väl uppvisning ... Det gick helt okej med tanke på att jag bara tränat zumba en gång i mitt liv och det var igår. Fortfarande har jag ingen träningsvärk. Nu ska ni inte tro att jag är vältränad, det är jag definitivt inte. Men jag får alltid träningsvärk så fort jag anstränger mig, nästan bara jag tänker på att träna, oavsett hur mycket eller lite jag tränar för tillfället. Och den kommer gärna på en gång, det är inte så att den väntar ett par dagar som hos alla andra människor. Nu har jag alltså tränat 3 pass på två dagar och jag har fortfarande inte träningsvärk. Fattar ingenting, det verkar ha blivit något fel på mig ... Jag får återkomma om ett par dagar och berätta hur läget ligger med min träningsvärk.

4 kommentarer:

  1. Zumba låter kul, skall prova när jag hittar var man kana gå. Vi pratade igen på jobbet att få dit en aerobictränare nu till i höst. Det var jättebra att träna innan man åkte hem från jobb.
    Träningsverken lär komma.

    SvaraRadera
  2. Zumba är kul =) Jag vet inte hur det är på andra ställen men på zumban i Leksand säger inte instruktörerna några instruktioner så på det viset är det lite klurigt. Men det kanske blir ändring på det nu när de inte kommer att vara nere på kajen längre utan i gymmet istället.
    Jag tycker absolut att ni borde ha en aerobicinstruktör, fattar inte att ni inte har det kontinuerligt ...
    Kram Li

    SvaraRadera
  3. Nej, han fick räknas bort från det ;) haha!
    Du får jätte gärna komma och träna med oss! Jag behöver nästan hjälp för att gå på toa då det värker nå så otroligt i låren när jagg ska sätta mig haha! :)

    SvaraRadera
  4. Åh va trevligt :)
    Ja vi får se om jag testar min rest på hopp i sitten.. Känns inte så bra just nu tyvärr men jag kämpar på det är ju ett tag kvar till test isf :D

    SvaraRadera