måndag 16 maj 2011

Modeller för en dag

I lördags var Jonas och jag i Borlänge för att vara modeller för en dag hos Modellab. Det är väl något som många personer redan gjort, men när jag fick inbjudan till det så tyckte jag det var en rolig sak att hitta på en lördag. Jonas var väl inte jätteförtjust och jag hade aldrig fått dit honom om jag sagt till honom att det skulle ta ca 3 timmar. Fy på mig som höll det hemligt. Personligen trodde jag inte att det skulle ta så lång tid, men de var väldigt bra på att ta god tid på sig! 14.45 anmälde vi oss, vilket var den tid vi hade fått. 15.30 blev vi sminkade och båda var klara ca 16.00. Sedan fick vi vänta ända till 17.00 innan vi blev fotograferade. 17.20 var vi klara med fotograferingen. 17.45 fick vi titta på bilderna, 18.10 körde vi hem igen. Det kanske inte tycks vara så mycket väntetid men det var det. Från 16.15-17.00 kom det inte in fler människor som skulle anmäla sig, vilket innebar att vi hade lika gärna kunnat få den tiden att anmäla oss till. Allt som allt hade det kunnat kortas ner med 1,5-2 timmar om allt hade gått i ett svep. Det går om man planerar ...

Oavsett så tyckte jag att det var riktigt roligt, Jonas menade på att det inte var direkt för honom. Sammanlagt beställde vi 5 bilder. Smakprov ser ni nedan:


Fotografen var bra, men det märktes på henne att hon nog var ganska trött. Hon hade väl jobbat med folk hela dagen och musik, hårspray- och parfymdoft gör nog sitt till. För övrigt hade de bara en skiva med 5-7 låtar igång som spelades på repeat. Hade kanske varit bra att ha med ett gäng skivor att växla mellan, eller en skiva med fler spår ....

3 kommentarer:

  1. Jag var ju med tjejerna på The Studio för ett tag sen http://karinesmeralda.blogg.se/2010/september/the-studio.html ; det är också en bild därifrån som jag har som profilbild på bloggen. Jag tyckte att det var kul men ganska ansträngande. Jag försökte locka med Peter som vägrade - tyckte annars att familjebilder är roligt. De här gjorde jag förstoringar av och satte upp hemma: http://karinesmeralda.blogg.se/2010/november/flera-foton.html

    Har du tid över när du är i Skåne i sommar, så hör till! Vi kanske kan ses över en fika eller nåt?

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. För mycket och kraftigt smink och konstiga skuggor tycker jag. Däremot ser bilden med Dig och Jonas bra ut.
    Väntar med förväntan att se övriga bilder

    SvaraRadera
  3. Det är tur att det finns photoshop ;) Dock har jag det inte på min dator men Jonas har på sin. De bilder jag publicerat är oredigerade. Tror de hade det som lite ursäkt för att inte ta perfekta bilder. "Folk vill ju photoshoppa och sånt" sade hon som expedierade oss när jag köpte bilderna.
    Det är ju en naturlig makeup, men den har väl hunnit falna av all väntetid, som sagt, tur det finns photoshop.

    SvaraRadera