onsdag 4 maj 2011

Utvecklingssamtal

Som jag berättade var jag iväg på Bosön i förra veckan. Denna vecka har jag satt igång med utvecklingssamtal med klubbens åkare. Jag har använt mig av de verktyg jag fick lära mig förra veckan och det är otroligt vad lätt det är att få åkarna att prata om sin utveckling, vad de vill med sin träning och hur de vill gå tillväga för att lyckas. Så härligt! Och jag känner verkligen att det är givande samtal, speciellt när man ser blicken i deras ögon när de kommer på någonting nytt de inte tänkt på tidigare, de överenskommelser som de gör med sig själva och hur självständiga de faktiskt är trots att deras föräldrar sitter intill. Det är en hel del utvecklingssamtal kvar men jag känner mig redan som en expert på de nya kunskaper jag lärt mig och som nu kommer till användning. Jag längtar verkligen till nästa träff på Bosön!

3 kommentarer:

  1. Kunskap är makt och att omsätta teori till praktik ger alltid en kick när man lärt sig något nytt. Kommer ihåg när jag varit på kurs och skulle omsätta detta i mitt dagliga arbete och "killarna" alltid slog backut, när saker inte skulle göras man man alltid gjort. "Nu har Ann varit på kurs igen" var kommentaren.

    SvaraRadera
  2. Så då är det egentligen berättigat att fråga varför "killarna" inte åkte på kurs ...? Men det är som du säger, roligt att omsätta vad man lärt sig till praktik. Får hoppas att när jag gått IVB om någon vecka att det också ger något och inte bara känslan av att "nu är det avklarat".
    Kram

    SvaraRadera
  3. Li, ta en kik på min blogg!

    SvaraRadera