fredag 6 maj 2011

Powerful woman award

Jag har fått min första award någonsin av Karin.

"Li är en ung kvinna som är otroligt medveten och engagerad i både stort och smått - det gäller allt från boktips till aktuella politiska händelser. Jag lärde mig att uppskatta Li väldigt mycket när hon var Katarinas konståkningstränare under en tid - det var ord och inga visor och träning på fullt allvar = precis vad man önskar, och vi blev bortskämda med väldigt fyllig och alltid korrekt information vad gällde träningstider, tävlingsförberedelser mm. Men det är först nu när Li har flyttat till Dalarna och jag blivit en trogen följare av hennes blogg som jag lärt känna henne riktigt bra, och jag gillar allt jag läser på li-amadeus.blogspot.com. "

Så kul! Tack, Karin =)

Jag skickar awarden vidare till Rebecca Mörtberg. Rebecka lärde jag känna sommaren 2002 uppe i Luleå där vi var på läger båda två. Jag tyckte att Rebecca var riktigt cool redan från början. Tyvärr har vi inte hållit kontakten så bra men sedan jag fann henne på Facebook är det lite lättare att hålla kontakten. Rebecca pluggar till språklärare men detta år har hon bestämt sig för att satsa på sitt skrivande. Så jag hade rätt redan från början, Rebecca är en cool kvinna som dessutom mer eller mindre är författare. Genren är fantasy och i Sverige tycker jag att vi lider lite brist på författare i denna genre. När Rebecca ger ut sin första bok är jag den första att stå i kö! Ni andra kan också följa hennes skrivande på hennes blogg http://rebeccamortberg.wordpress.com/.

5 kommentarer:

  1. Hej! Allt är jättebra :D Hoppas du mår lika toppen. Vad kul, självklart får du det! Har säkert videoklipp på mina tjejer som utför den mycket finare än mig om du vill ha det?

    kram

    SvaraRadera
  2. Kul gumman, att det är mer än Din moder som fattar vilken kraft och energi Du innehar och har förmågan att förmedla. Förstod med en gång att Du skulle skicka stafettpinnen vidare till Rebecca, efter vad Du berättat om hennes författarskap.

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden! Ville bara säga att jag alltid har tyckt att du är en av de mest underbara och trevliga människor jag har träffat. :)

    SvaraRadera
  4. Kul med nominering till någon så på en blogg. Ser att du oxå ändrat utseende, trevligt :) Färgglatt och uppiggande.

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med Karin.
    We miss you.

    Jan

    SvaraRadera