tisdag 15 mars 2011

Bokhög

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på 300 kr hos Bokia. För ca två veckor sedan åkte Jonas och jag till Kupolen och jag blev glatt överraskad när det visade sig att Bokia hade som erbjudande att man kunde köpa 5 reaböcker men betala endast för fyra. Ovan ser ni de fyra böcker jag valde, Jonas fick en vägatlas över Europa alldeles gratis.

Jag har redan läst ut Saras nyckel, det gjorde jag den helgen jag var i Norrköping. Saras nyckel är aktuell som biofilm, men efter att ha läst boken tror jag inte det är nödvändigt att jag ser filmen. Enligt de rykten jag har hört ska filmen vara bra så när den kommer ut på dvd kanske jag ser den.

För tillfället läser jag Borta med vinden, en bok jag länge velat läsa men aldrig fått tummarna loss att gå och låna på biblioteket eller köpa. Jag har kommit till kapitel 3 (långa kapitel) än så länge och har fått veta om Scarlett att hon har ett midjemått på ca 45 cm, har svart hår och ett hett temperament som hon ärvt av sin far, irländaren. Margareth Mitchell lägger mycket tid på beskrivningar av såväl personer som omgivningar. Jag hoppas att det bara är i början, annars kommer jag nog aldrig att ta mig igenom den.

Shantaram är en bok jag tittat på länge men varit osäker på om jag skulle köpa. När jag nu kunde få den inbunden till ca en femtiolapp tog jag chansen.

Den sista kejsarinnan hoppas jag inte är en dublett av den min mor har i sin bokhylla ...

1 kommentar:

  1. Ja, det är rätt passa på när det är rea eller annat bokerbjudande. Som Du mycket riktigt tror finns den Sista kejsarrinnan i min bokhylla. Bra bok och Scarlett hör ju nästan till klassikerna.

    SvaraRadera