torsdag 17 mars 2011

Uppdatering VM

Svenska Konståkningsförbundet har beslutat att Sverige inte kommer att kunna arrangera ett VM. Argumenten kan ni läsa här. Men som Karin skrev till mig i mitt förra inlägg. "Kan nån, kan Percy." Det spelar nog inte honom någon roll att det skulle få göras på ett par veckor. När situationen är som den är tror jag inte folk hade brytt sig om VM inte var ett tipp topp-arrangemang som det brukar vara. Det är klart ett stort projekt men domarna är ju bokade, åkarna är uttagna, musikanläggningen är färdig, omklädningsrum finns det gott om och jag tror nog att man snabbt hade kunnat hitta sponsorer som var villiga att ställa upp. Återstår boende för alla som ska vara med men med men Malmö har gott om hotell, Köpenhamn och Helsingborg är endast en halvtimme bort. Det går att lösa. Men Sverige hade inte fått förfrågan från ISU om vi var villiga att fixa VM på ett par veckor. Dock tror jag inte vi har hört sista ordet än om VM i konståkning 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar