måndag 28 mars 2011

Svea Cup och Sandvikenskäret

Denna helg var jag iväg i Sandviken för säsongens sista tävlingar. Av sammanlagt 11 åkare fick vi hem tre medaljer, ett guld, ett silver och ett brons. Även om det "bara" blev tre medaljer så klagar jag inte då de flesta av åkarna slog till med personbästa (tidningsartikel)! Jag kan se tillbaka på en händelserik säsong med mycket bra resultat. Många av åkarna har slagit sitt personbästa flera gånger under säsongen och i många fall har det räckt till medaljer. Jag borde göra en sammanställning av säsongens alla resultat för att få lite överblick över det, men det får nog göras i maj eller juni, nu har jag fullt upp med test- och showträning.

Helgen bjöd även på lite vårtecken i form av gula och blålila krokus i en av Sandvikens rondeller. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men en tanke som slog mig var att jag åkt 1,5 h längre norrut och då ser jag årets första vårtecken. I Leksand har jag inte sett en enda vårblomma, när kommer våren på riktigt? Snön smälter ju i ett rasande tempo.

Bjuder på två bilder från helgen:

Fotograferingsdags ...

Posering ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar