onsdag 16 mars 2011

VM i konståkning

Årets VM i konståkning skulle arrangeras i Japan med start på onsdag i nästa vecka, men jordbävningen där med efterföljande tsunami gör att man skjuter på det, om det arrangeras alls i Japan ... Jag tror inte det. Men vem erbjuder sig att fixa konståknings-VM med kort varsel om inte Malmös starke man Percy Nilsson! Isen i hans arena är ju målad vit, rymmer många åskådare och det var inte alltför länge sedan Malmö arrangerade handbolls-VM. Lägg därtill att Nordiska mästerskapen i konståkning genomfördes i Isstadion för två år sedan. Om konståknings-VM arrangeras i Malmö nu under våren, då ska jag vara på plats!

Framtida VM-åkare?

3 kommentarer:

  1. Kan nån, kan Percy! Skulle faktiskt inte förvåna mig.

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte sista ordet är sagt än. Jag hoppas verkligen Percy ror hem det om han får chansen =)

    SvaraRadera
  3. Om någon kan är det Percy. Illma och Malmöstad har tagit sig an andra omöjligheter när ingen annan vågat.

    SvaraRadera