fredag 5 mars 2010

Alice i Underlandet

Jonas och jag såg ju Alice i Underlandet igår kväll. Efter att ha läst recensionerna om filmen innan vi väl såg den hade gjort oss lite oroliga. Jag läste böckerna när jag var liten, men kan inte säga att de lämnade ett direkt bestående intryck på mig. Dock kände jag ju såklart igen alla figurerna och jag fick lite flashbacks till böckerna under tiden vi såg filmen. Jag måste tillstå att jag inte tyckte att Johnny Depp tog över filmen på något vis. Hon som spelade Alice gjorde ett väldigt bra jobb och det var en småmysig film. Eftersom Disney var med och gjorde filmen kändes den något tillrättalagd och lite väl mainstream men den får ändå en trea (av fem) i betyg, inte mer. Den var klart sevärd men precis som när jag läste böckerna som liten gav den inget direkt bestående intryck. En mysig film att se på som sagt, inte nödvändigtvis på bio.


Bilden härifrån.

För övrigt har vi numera fyra par 3D-glasögon (efter att vi sett Avatar och nu också Alice i Underlandet). Tror ni de funkar när man ska se filmen på dvd längre fram ;0)

1 kommentar:

  1. Är så jäkla nyfiken på filmatiseringen och kosten i filmen.. handligen är väl bestående.. men TIm Butrons snitt är grymma! Så himla inspirerande!

    SvaraRadera