lördag 27 mars 2010

Earth hour, tv-kväll och tända ljus

Idag var det Earth hour över hela världen. Så här hemma släcktes det ner överallt, endast levande ljus överallt. Nu brukar ju Jonas och jag ha en massa tända ljus och det är ju så mysigt. Så även ikväll =)


Just nu är det Freaky Friday på tv4 plus, visserligen är det en film som setts ett otal gånger men ibland är det helt okej att titta på filmer som man redan har sett. Tidigare ikväll tittade jag på Jakten på Julia på ettan. Faktiskt ett riktigt bra program. Morgan Alling får mig att vilja bli musikalstjärna och nästan tro att jag kan det, trots att jag inte kan sjunga nämnvärt bra eller spela teater så väl. Dans är jag bättre på men man är ju inte en skolad dansare. Trots att man vet allt detta så när jag sitter här hemma i soffan framför tv:n så känns det som att Morgan talar till en själv och man får nästan känslan av att man själv är med! Helt otroligt, men sant.


I veckan som gick var jag uppe i Leksand och hade hand om träningen där eftersom det var VM i konståkning i Turin under veckan. Viktoria åkte sitt friåkningsprogram i eftermiddags och hon slutade på en tiondeplats. Fantastiskt! Nästa år när VM går i Tokyo har Sverige två platser i damklassen. Så även i herrklassen eftersom han slutade på en niondeplats när han åkte finalen häromdagen.


Imorgon är det dags för våravslutning i Isstadion. Jag måste hitta lite våriga kläder att ha på mig. Kan bli klurigt, det är ju trots allt kallt där inne och man vill ju verkligen inte frysa där. Hjälp mig!

1 kommentar: